Autoturismele electrificate (plug-in hybrid și full hybrid) au o creștere de 84,9% pe piața auto din România după primele două luni, realizând o cotă de piață de 17,4%, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Ca și in anul 2021, cand, deși s-a inregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme in general, cele “verzi” au performat. In anul 2022, achizițiile din această categorie aproape ca s-au dublat (+84,9%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. In acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+250,5%) şi a celor plug-in hybrid (+179,5%).
În primele doua luni din 2022, au fost înmatriculate în România 626 de mașini plug-in hybrid (hibride cu încărcare la priză), în creștere de la 224 de autoturisme noi plug-in hybrid cu un an în urmă.
1. Ford Kuga – 58 de unități (+544%);
2. Hyundai Tucson – 47 de unități;
3. Mercedes Benz GLE – 47 de unități (+235%);
4. Mercedes Benz GLC – 41 de unități (+173%);
5. Volvo XC60 – 32 de unități (+146%).
În ceea ce privește volumele pe branduri, pe primul loc este Mercedes-Benz cu 131 de unități, urmat de Volvo cu 79 de unități, BMW cu 71 de unități, Ford cu 65 de unități, Hyundai cu 65 de unități, Skoda cu 50 de unități, Volkswagen cu 37 de unități, Renault cu 28 de unități, Mitsubishi cu 23 de unități, Jeep cu 21 de unități.
Piața auto din România este pe un trend de creștere după primele două luni din 2022. Înmatriculările de mașini noi au crescut în ianuarie și februarie, după patru luni de scădere la finalul anului trecut.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc modelul Toyota C-HR cu 259 de unități (-22% față de 2021), urmată de Toyota Corolla cu 224 de unități (-26%) și Toyota RAV4 cu 183 de unități. Autoturismele hibride fără încărcare la priză au fost înmatriculate în ianuarie și februarie 2022 în 1.405 exemplare, cu 22,8% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring cu 315 unități, model lansat în 2021, Tesla Model 3 cu 96 de unități, Hyundai Kona cu 88 de unități, în creștere cu 450%, Volkswagen ID3 cu 65 de unități (+140,7%) și Volkswagen e-UP! cu 54 de unități, în scădere cu 6,9%.